Zakup porządnego miernika grubości lakieru to dopiero połowa drogi do sukcesu. Bardzo ważną kwestią jest również to, aby prawidłowo dokonać pomiaru. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo, w jaki sposób można wykonać prawidłowy pomiar.
O czym należy pamiętać?
Aby dokonać profesjonalnej oceny samochodu, należy wykonać bardzo wiele pomiarów. Jeżeli sprzedawca auta nie pozwoli dokonać pomiaru, to powinna zapalić się czerwona lampka ostrzegawcza. Warto wspomnieć także i o tym, aby każdego kolejnego pomiaru dokonywać w odstępach 10-15 minutowym. Bardzo skuteczną metodą jest porównanie symetryczne auta. Oznacza to, że należy porównać lewą stronę samochodu z prawą. Warto wspomnieć także i o tym, że oryginalna grubość lakieru samochodowego powinna wynosić około 100-140um. Im nowsze auto, tym cieńszy lakier. Niektóre modele mogą mieć warstwę nawet o grubości 70-80um.
Jak odczytać pomiar?
Jeżeli miernik grubości lakieru wskazuje 200um, to najprawdopodobniej mamy do czynienia z nałożoną drugą warstwą lakieru. Jeżeli miernik grubości lakieru wskazuje wartość powyżej 300um, to wyraźny sygnał, że samochód jest szpachlowany. Warto wspomnieć także i o tym, aby przy wyborze auta nie kierować się jedynie miernikiem elektrycznym. Osoby, które nie znają się na motoryzacji powinny skorzystać z pomocy zaprzyjaźnionego mechanika, który pomoże ocenić rzeczywisty stan danego auta i podpowie jaka jest jego wartość.