O co chodzi z tą całą wulkanizacją opon?


Myśląc o wizycie w punkcie, wulkanizacji najczęściej mamy na myśli wymianę opon po sezonie letnim lub zimowym. Prawda jest taka, że często już nie pamiętamy, na jakie jeszcze usługi możemy liczyć w takim miejscu.

Czym jest wulkanizacja?

Termin wulkanizacja wcale nie oznacza naprawy opon, choć potocznie właśnie z tym jest najbardziej kojarzony. Wulkanizacja to proces chemiczny pozwalający na przekształcenie kauczuku w tak zwaną gumę wulkanizowaną poprzez połączenie go z siarką z wykorzystaniem dość wysokich temperatur. To właśnie to odkrycie pozwoliło na rozwój motoryzacji, bo kauczuk w takiej formie nie dość, że jest o wiele bardziej wytrzymały, to także plastyczny.

Dziś opony robi się nie tylko w procesie wulkanizacji raczej syntetycznego kauczuku lub różnego rodzaju polimerów. Pod pojęciem wulkanizacja kryje się też nie sam proces chemiczny, lecz wywarzanie, naprawa i bieżnikowanie opon.

Na jakie usługi możemy liczyć u wulkanizatora?

Dziś najczęściej u wulkanizatora pojawiamy się by wymienić opony. Odkąd opony wielosezonowe stały się mniej popularne, a na drogach jeździ tak wiele aut dużo rzadziej kierowcy pojawiają się tam, z powodu awarii. Zużywające się opony zwyczajnie są wymieniane na nowe w trakcie rutynowej, posezonowej wymiany.

W punkcie wulkanizacji można jednak liczyć na o wiele szerszy wachlarz usług. Oczywiście wymienią nam tam opony i wyważą koła. Warto też wiedzieć, że w takim punkcie można naprawić i odświeżyć opony. Warsztaty stosują wulkanizację na ciepło i na zimno, wszystko zależy od wielkości i umiejscowienia uszkodzenia na oponie. Ta pierwsza jest zdecydowanie lepsza, można ją stosować także na bokach opony, ale niestety wymaga więcej czasu.

Chętnych zachęcamy do odwiedzenia białostockiej strony https://nordauto-bialystok.volvocars-partner.pl/o-nas/wymiana-opon