Mitsubishi Lancer EVO X


Mitsubishi Lancer EVO X był ostatnią i najmocniejszą wersją Lancera EVO w historii. Jego produkcja zakończyła się w 2015 roku i mimo zapowiedzi nie doczekał się następcy.

Koniec legendy

Zaprezentowany w 2007 roku nowy model charakteryzował się mocniejszym o 15 km silnikiem (miał 295 km), oraz był o 12 kg lżejszy od poprzednika. Dawało to jeszcze lepsze przyspieszenie, oraz odczucia z jazdy. Mitsubishi tym modelem weszło na wyżyny swojego inżynieryjnego kunsztu. Sześciobiegowa zautomatyzowana skrzynia biegów przenosiła moc na wszystkie cztery koła. Taka konfiguracja dawała przyspieszenie od 0 do 100 km w 6,3 sek., oraz prędkość ponad 240 km/h. Samochód wyposażono oczywiście we wszystkie dostępne w tamtym momencie systemy bezpieczeństwa. Ostatnim limitowanym modelem Mitsubishi Lancera EVO była wersja FQ400. To ponad 400 konna bestia oferująca zarezerwowane do tej pory tylko dla nielicznych samochodów osiągi, przy cenie katalogowej około 250 tys. PLN.

Gdy EVO X wchodził do seryjnej produkcji, nikt nie myślał, że będzie to ostatnia wersja Lancera EVO. Ogłoszenie zakończenia produkcji było zaskoczeniem dla wielu fanów marki. Samochody takie jak Mitsubishi Lancer EVO w dzisiejszych czasach mają bardzo ciężko. Coraz to surowsze normy emisji spalin powodują wykruszanie się mocnych doładowanych samochodów z rynku. Obecne rynek preferuje auta z napędem hybrydowym. Mitsubishi Lancer EVO X to wisienka na torcie całej serii, a ostatnia wersja specjalna model FQ400, to najmocniejsza wersja w historii modelu.